Çarşamba, Aralık 18, 2024
No menu items!

Sinematik

 Sinematik Fotoğrafçılığı tanımlamanın belirli bir kuralı yoktur.

  • Sinematik çekim, bir filmden alınabilecek bir çerçeve gibi görünür.
  • Ruh hali, ışıklandırma, atmosfer, karakterler bu özel fotoğrafçılık türü için gerçekten önemlidir.
  • Klasik sokak fotoğrafçılığından farklıdır, bu nedenle yaratıcılığınızı genişletmenize ve başka bir şekilde çekim yapmanıza olanak sağlar.
  • Bazı konular diğerlerinden daha çok “sinema” öğesini barındırır. Sinematik fotoğraf çekebilmek için izlediğiniz filmlerden esinlenerek konuları arayın.

1) Prime lens kullanmak

Filmlerde nadiren zoom lens kullanır. Prime (sabit) lensler değişken odak uzunluklarına sahip lenslerden çok daha keskindir.

Ayrıca nesneyi arka plandan ayırmaya yardımcı olan inanılmaz bokeh sağlarlar.

En popüler sabit lensler 35 mm ve 50 mm’dir. Bir sahneyi yakından çekmek gerekiyorsa, 35 mm geniş açılı bir lens olarak kabul edilmesine rağmen, görüntüleri diğer lensler kadar bozmaz.

Otantik bir film görünümü için 85mm gibi bir portre lensi de odak uzaklığı güvenli bir mesafeden çekim yapmaya olanak verir.

Elsa Bleda
George Marazakis
Edo Zollo
Elsa Bleda

2) Konuya odaklanmak

Film sahneleri, izleyicinin konuya odaklanmasına yardımcı olmak için genellikle arka planı bulanıklaştırır.

Yeni filmler genellikle çok dar bir alan derinliğine sahiptir. Arka planınızı modern bir film gibi bulanıklaştırmak için, kameranızı Aperture Mode ‘a getirin ve mümkün olan en düşük diyafram açıklığını seçin (f/1.8 veya f/2.8).

Bu arada, çoğu eski film, çevreyi daha az dikkat dağıtıcı hale getirmek için yeterli bokeh’e sahip olma eğilimindedir. Daha eski filmlerin görünümünü elde etmek istiyorsanız, f/3.5 veya hatta f/5.6 gibi daha küçük bir diyafram açıklığı kullanın. Ancak daha da yükseğe çıkmaya çalışırsanız (f/8 gibi), bokehi tamamen kaybedebilirsiniz. f/1,2 ile f/5,6 arasındaki değerlere bağlı kalmaya çalışın.

Ebru Ceylan
Elsa Bleda
Ian Howorth
Antonio Gibotta

3) Açılar

Filmlerde kullanılan çoğu çekim göz hizasındadır çünkü gerçek hayatta birbirimizi görmemizin normal yolu budur. Konuyla daha cana yakın, samimi bir düzeyde bağlantı kurmamıza yardımcı olur.

Bununla birlikte, kamera bir öznenin altına konumlandırılırsa, düşük açılı bir çekim kullanıyor demektir. Bu, nesneyi normalde olduğundan daha büyük ve daha güçlü gösterme etkisine sahiptir. Tam tersinde ise kamera bir nesnenin üzerine yerleştirip aşağıya baktıldığında, yüksek açı kullanıyor demektir. Bu, bir karakteri normalden daha küçük gösterme etkisine sahiptir; bir karakterin zayıflığını veya güçsüzlüğünü vurgular.

Bir diğer önemli sinema açısı, bir sahneyi çapraz olarak çerçevelemek için kullanılan Hollanda eğimidir. Alışılmadık bir açı olduğu için insanlar hemen ona çekilir. Eğik açı, dengesizlik ve huzursuzluk hissi yaratır.

Kevin Fletcher
Kevin Fletcher
Joshua Rawson-Harris
.

4) Işık

Fotoğraflarınızı sinematik yapmanın en kolay yolu, sinematik ışıklandırma aramaktır. Normal fotoğraflardaki aydınlatma genellikle doğal ortamdan gelirken, filmlerdeki ışık kaynakları genellikle belirli efektler elde etmek için kasıtlı olarak yerleştirilir. Bu nedenle, sinematik fotoğraf için ışığı titizlikle planlamanız çok önemlidir.

Görüntülerinizin havasını şekillendirmek için kullanabileceğiniz iki ana aydınlatma türü, yumuşak aydınlatma ve sert aydınlatmadır. Yumuşak ışık, sahnelerin rüya gibi ve cennet gibi görünmesini sağlamak için, daha dramatik bir ton oluşturmak için ise sert ışıklandırma uygularlar.

Bazen bir fotoğraf, herhangi bir hikayesi olmamasına rağmen sinematik görünür ve derinlik ve hatta en boy oranı gibi diğer unsurlara sahip olmayabilir. Bu zamanlarda, bunun nedeni genellikle fotoğrafın çok sinematik ışıklandırmaya ve / veya öğelere sahip olmasıdır.

Kevin Fletcher
Ingrid Maasik
Viktor Vassilev
.

5) Duygu ve hikayeler

Sinematik bir çekim oluşturmanın temel yönlerinden biri sahneyi ve havayı ayarlamaktır.

Daha duygusal fotoğraflar elde etmek için, insanları her zaman arkadan çekmemeye, daha çok yüzlerini göstermeye çalışın. Ancak duyguların her zaman gerçek olması gerekmez, belirli bir ruh hali ile fotoğraflar çekerek de duygu yaratabilirsiniz.

Geçitler, yollar, eski binalar ve neon tabelalar arka planınızı oluşturmak için önemli parçalar olabilir. Gizem duygusu eklemek istiyorsanız, karanlık, sisli bir manzara gibi bir ortamda çekim yapmayı düşünebilirsiniz. Bir insan öznenin dahil edilmesi, kişilerin çekimdeki durumlarıyla ilişki kurmasını da sağlar.

Hikayenin karmaşık olması gerekmiyor. Kitlenize fotoğrafınızda neler olup bittiğini bilmelerini sağlamak için yeterli ipucu verin.

Libor Klimek
Roberto Vivancos
Ebru Ceylan
Claudia Soraya

6) Renk

Renk derecelendirme, tonları değiştirmek için kullanılır. Sadece görünümünü oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda genel ruh halini de yükseltir.

Fotoğrafınızın daha sıcak görünmesini ve hissetmesini istiyorsanız, sıcaklığı sarı tarafa, daha soğuk bir tepki uyandırmasını istiyorsanız mavi tarafa yaklaştırılması gerekir.

Renk derecelendirme sanatsal bir seçimdir. Uyulması gereken kesin kurallar olmamakla birlikte aşırıya kaçmamaya çalışın. Gökyüzünün her zaman mavi olması gerektiğini ve cilt tonlarının açıkça soluk veya turuncu görünmemesi gerektiğini unutmayın.

Elsa Bleda
Pawel Szvmanski
Elsa Bleda
Elsa Bleda

ÖNERİLEN FOTOĞRAFÇILAR

ÖNERİLEN FİLMLER

Ida (2013) Yönetmen: Pawel Pawlikowski
Tangerines – Mandariinid (2013) Yönetmen: Zaza Urushadze
Bir Zamanlar Anadolu’da – Once Upon A Time In Anatolia (2011) Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan
The Florida Project (2017) Yönetmen: Sean Baker
Dogman (2018) Yönetmen: Matteo Garrone
Cidade de Deus – City of God (2002) Yönetmen: Fernando Meirelles
Kış Uykusu – Winter Sleep (2014) Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan
The Return – Vozvrashchenie (2003) Yönetmen: Andrey Zvyagintsev
Central do Brasil (1998)
Yönetmen: Walter Salles
About Elly – Darbareye Elly (2009)
Yönetmen: Asghar Farhadi
Historias Minimas (2002)
Yönetmen: Carlos Sorin
Roma (2018)
Yönetmen: Alfonso Cuarón
The Lighthouse (2019)
Yönetmen: Robert Eggers
Yeraltı (2012)
Yönetmen: Zeki Demirkubuz
The Turin Horse – A Torinói Ió (2011)
Yönetmen: Bela Tarr
La Balle Epoque (2019)
Yönetmen: Nicolas Bedos
Korkuyorum Anne (2004)
Yönetmen: Reha Erdem
Sarmaşık (2015)
Yönetmen: Tolga Karaçelik
The Mirror – Zerkalo (1975)
Yönetmen: Andrei Tarkovsky
Down By Law (1986)
Yönetmen: Jim Jarmusch

Makalemizi beğendiniz mi?

Ortalama 0 / 5. Toplam oy: 0

Henüz Oylanmadı

Ebru Esmen Mete
Ebru Esmen Metehttps://www.instagram.com/risingneptune/
Yaklaşık 19 yıl İnsan Kaynakları alanında yöneticilik yapmış, yoğun iş temposu nedeniyle 2005 yılından beri ilgilendiği fotoğrafa 2016 yılından sonra daha fazla vakit ayırabilmiştir. Muammer Yanmaz’dan ilk eğitimini almış ve başta Timurtaş Onan olmak üzere farklı hocalarla projelere katılmıştır. Fotografik bakış açısı ile İran ve 14 şehir Cape Town toplu sergilerinde fotoğrafları yer almıştır. Özellikle insan, ruh hali, minimal ve değişik coğrafyalarda portre fotoğrafları çekmeyi sevmektedir. Evlidir, bir oğlu ve iki köpeği vardır.
BENZER KONULAR

5 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz